Volt már szó társadalmilag hasznos reklámokról, most az egészséges életmód fontosságát hirdető kampányokból szemezgettük ki a leghatásosabbakat. Jöjjenek azok a reklámok, amik után zokogva dobjuk ki a csipszeket, tesszük le a cigit, és megyünk el futni!
Dohányzással a tested minden részét bombázod. Ezt persze a dohányosok is tudják, de míg a cigisdobozon lévő elrettentő fotókra már immunisak, addig lehet, hogy ha az összes káros hatást egy nagy látványos képen mutatják be, az nagyobb erővel hat. Ezen a finn oldalon az egered görgetésével alaposan végignézheted két emberi testen, hogy milyen sok szinten deformálhat a dohányzás.
Biztos vágjátok azt az elhíresült képet, amikor a 100 éves néni a születésnapi torta gyertyáival gyújtja meg a cigijét. A Nicotinell tapasz reklámja ezt a képet parodizálja ki, rámutatva, hogy dohányosan jóval öregebbnek nézel ki a korodnál:
Mi személy szerint rettentően felhúzzuk magunkat, ha állapotos nőt vagy anyukát látunk dohányozni, mert az a legnagyobb felelőtlenség és nemtörődömség. Az elmúlt napokban futótűzként terjedt körbe az a reklámfilm, ami eléggé hátborzongató módon mutatja be, hogy igazából te vagy a saját kisbabád legnagyobb ellensége, ha terhesen dohányzol:
Egy kicsit más irányból hat az érzelmeinkre ez a mobilapplikáció, amivel egyszerre tehetsz a saját egészségedért és másokért: segít számolni a kalóriákat, és ráadásként fel is ajánlja, hogy a „megspórolt kalóriákat” – vagyis pénzt, amiből ételt lehet venni – ajándékozd egy gyermekétkeztető alapítványnak.
Elég jó csattanóval záruló fogás, ami elgondolkoztat, hogy vajon mennyire utálhatod magad, ha dohányzással pusztítod a tested, pedig tudod, hogy rosszat tesz neki:
Igazából semmi extra, mégis szívszaggató: egy zárkózott, szomorú tekintetű, kövér kisgyereket látunk, alatta a szöveggel: Nehéz kislánynak lenni, ha nem is vagy az. Ebben valahogy minden benne van a túlsúlyosként végigélt gyerekkorról, ahol a gyerek csak áldozata és nem döntésképes alakítója saját történetének.
Már most el kell kezdened dolgozni azért, hogy életed utolsó 10 évében ne ágyhoz kötve vegetálj, hanem teljes értékű életet élhess. Ez a kanadai reklám plasztikusan mutatja be a drámai különbséget.
Tüdő-hamutartó: egy jópofa köztéri megoldás, ami egyszerűen és nagyszerűen hívja fel a figyelmet a dohányzás egyik legsúlyosabb következményére.
Ez a reklám csak a meg nem valósult reklámok fesztiválján szerepelhetett, mert a nagy fastfood-márkák soha nem mennének bele ikonikus figuráik eltorzításába, főleg ha az egész arra megy ki, hogy ők maguk okozzák az elhízást:
Ha szülőként élünk egészségtelen életet, duplán felelőtlenek vagyunk, hiszen a gyermekünket is megfosztjuk attól, hogy még sokáig tartalmas időt tölthessenek velünk. Ezt a gondolatot mutatja be a kisgyermek szemszögéből a Béres Alapítvány érzelmes kisfilmje. Mit tehet egy kislány, ha ráeszmél, hogy az apukája már nem biztos, hogy tud vele táncolni az esküvőjén?
Egy kis aktualitás: a Béres Alapítvány most pályázatot is hirdet, ahol te is üzenhetsz a családtagjaidnak, ha szeretnéd, hogy egészségesebben éljenek. A legkreatívabb pályázók menő nyereményeket vihetnek haza, szóval érdemes pörögni rajta! November 10-ig lehet nevezni.