Sokunk számára Márquez regénye kamaszkorunk egyik meghatározó irodalmi élménye volt – amivel persze teljesen összefonódott a könyvborító képe is. Lássunk más klasszikus darabokat is! Nektek melyik tetszik a legjobban?
![]()
Az első kiadás borítója 1967-ben:

![]()
Arra emlékeztek, hogy a tyúkmotívum hol tűnik fel?

![]()
„A várakozásban kiveszett a combjából az erő, melléből a keménység, természetéből a lágyság, de szívében épen megmaradt az őrület.”

![]()
„...az időt is érik ütések és balesetek, miáltal darabokra törhet, és otthagyhatja egy szobában valamelyik örök szilánkját.”

![]()
Válogatásunk legvidámabb és legabsztaktabb darabja:

![]()
„Ennyi maradt a múltból, amely nem bírt tökéletesen elenyészni, mert egyre csak enyészett, végtelenül önmagát emésztve, és úgy múlt el minden egyes pillanatban, hogy az elmúlása sohasem lett mulandó.”

![]()
Itt pedig az egyik – sokunk számára jól ismert – magyar borító.

![]()
Borító Macondo látképével:

![]()
Ha már 100 éve is volt, hogy utoljára olvastad, az aranyhalakra akkor is tuti emlékszel még.

![]()
„De még mielőtt elért volna az utolsó verssorhoz, már tudta, hogy soha többé nem lép ki ebből a szobából, mert úgy volt elrendelve, hogy a tükrök (vagy trükkök) városa szétszóródik a szélben, és kihull az emberek emlékezetéből, mihelyt Aureliano Babilonia végez a pergamenek megfejtésével, és hogy mindaz, ami írva vagyon bennük, öröktől fogva és mindörökre megismételhetetlen, mert az olyan nemzetségnek, amely száz év magányra van ítélve, nem adatik még egy esély ezen a világon.”


2015.06.01.





