A nyári gumiabroncsok az év nagy részében jól teljesítenek. Hogyan tudod megállapítani egy pillantással, hogy egy gumit Porschére vagy Mercedes G-Modellre fejlesztettek?
A zöld szemlélet és a gazdaságosság az élet egyre több területén előtérbe kerül. Ez a trend már a nyári gumi vásárlásoknál is szemponttá vált. A gyártóknak az abroncsokat színes címkével kell ellátniuk, olyannal, ami a hűtőkön és a televíziókon is látható.
Az A betű a legkisebb gördülési ellenállású abroncsot jelöli, a G pedig a legnagyobbat. Közöttük az eltérés 7,5 százalék is lehet! Fontos információ, hogy a gumiabroncsok gördülési ellenállása 20 százalékban is befolyásolhatja az autó fogyasztását!
Sokan úgy választanak abroncsot, hogy az ár mellett csak a kinézetre voksolnak, azaz melyik mintázat mutat jobban. Ezt a nézetet érdemes félre tenned, és több tudatosságot kell bele tenni a vásárlásodba! A jól kinéző, nagyon olcsó, de a teszteken rosszul teljesítő gumikat általában névtelen gyártók készítik.
Jobban jársz, ha elolvasod a független nyári gumiabroncs teszteket, és az ott tapasztalt, mért adatok alapján hozod meg a döntésedet.
A nyári gumikból több fajta létezik, az egyik a szimmetrikus mintázatú. Ez a kialakítás az általános vagy a zömmel városi használatra szánt, átlagos teljesítményű abroncsokat jellemzi. Ezek tartósak, kicsi a gördülési ellenállásuk és csökkenthető velük az autók fogyasztása.
A V alakú mintázat a sportosabb abroncsokat jellemzi. Ezek tervezésénél a tapadást, az irányíthatóságot és a jobb víz elvezetést vették figyelembe. Itt már nem mindegy, hogyan szerelik fel a keréktárcsára, mert a megfelelő forgásirányra is figyelni kell. Ezt a Rotation felirat és a mellette lévő nyíl mutatja.
Az aszimmetrikus profil kialakítás szintén a sportos járművekre szerelt gumikra jellemző. Itt is fontos a megfelelő forgás irány. Ennél a futófelület kialakításnál a kanyar külső ívén lévő, nagyobb felületű mintázatok jobban megtapadnak. Ez a kialakítás sokat segít az irányíthatóságban is. A belső részen sok árok található, ez a hatékony víz elvezetéséért felel.
Több nyári gumin található OE jelölés, ez az Original Equipment szavak kezdőbetűit takarja, ami a gyári felszerelés kifejezésre magyarítható. Ez azt jelenti, hogy a gumigyár az adott autótípusra, célzottan fejlesztette a gumit és az autó ezzel szerelve jön le a gyártósorról. Fontos információ: ennek a felszerelését ajánlja később is a gyár.
Ha szeretnéd megvillantani a gumis tudásodat mások előtt, vagy szeretnél az átlagnál jobban képben lenni az OE abroncsok területén, akkor pár információ: ha a gumi oldalfalán az OE jel mellett a N0, N1, N3 és N4 jelzést látod, akkor az abroncsot Porsche gyártmányokra szerelik. Az M01-es jelzés pedig a sportos AMG modelleket takarja.
A nyári gumit nem véletlenül nevezik nyári guminak, ugyanis felhasználás szempontjából már jó ideje szétválasztották a téli, nyári és a négy évszakos abroncsokat. A nyári gumit arra tervezték, hogy 7 C fok feletti hőmérsékleten működjön. A felső értéket a 70-80 fokos forró aszfalt jelenti!
Aki abroncs csere előtt áll, az tanácstalan lehet, hogy milyen méretű gumit vásároljon. A gumi gyári méretét a legkönnyebben a jármű gépkönyvéből tudhatod meg. Ez a könyv a kesztyűtartóban található. Ha nincs meg, akkor elég csak egy pillantást vetni az első ajtók belsején lévő matricára. Itt az előírt nyomás mellett feltüntetik a gyárilag előírt gumi méretet is!