Egyre több cég ismeri fel azokat a lehetőségeket, amelyeket a profi marketing biztosít számukra, így évről évre nő azoknak a száma, akik a kapcsolódó feladatokat inkább átadják egy tapasztalt marketing ügynökségnek. Kiválasztani a megfelelő partnert az igen széles kínálatból azonban egyáltalán nem egyszerű. Ebben a cikkben 5 tippet osztunk meg, amelyek segítenek a döntésben.
Ezért van szükséged egy profi marketing ügynökségre
Lehetnek neked bármilyen szuper, csúcskategóriás termékeid vagy szolgáltatásaid, ha nincs marketing tevékenységed, vagy nem profin kommunikálsz, akkor az emberek nem fognak tudni rólad, és így nyilván nem is vásárolnak tőled.
Egy tapasztalt marketing ügynökség segíthet a hitelességed kiépítésében, a márkaismertség növelésében, a céges és a személyes márkaépítésben. Segítségükkel könnyebben elnyered a célcsoport bizalmát és szimpátiáját, melynek eredményeként egyre többen a vásárlóiddá válnak.
Így válassz tudatosan marketing ügynökséget
Határozd meg a céljaidat és a marketingre szánt költségkeretet
Nem az kell, hogy egy kész marketing stratégiával állj elő, hanem hogy meg tudd fogalmazni azokat célokat, amelyek elérését a marketing tevékenységgel támogatni szeretnéd.
Hasznos, ha ismered az alapvető marketinges kifejezéseket és a leggyakrabban használt eszközöket is, hiszen így hatékonyabban tudsz tárgyalni az ügynökséggel.
Ellenőrizd a marketing ügynökség hitelességét!
Nincs szükség különösebb szakértelemre ahhoz, hogy lecsekkold a cég weboldalát és az egyéb (pl. social media) felületeit, hiszen azt akár egy laikus is látja, hogy informatívak-e a platformok, szimpatikus-e a látottak alapján az ügynökség.
Ahogy egy televíziós reklámról el tudod dönteni néhány másodperc alatt, hogy színvonalas-e, felkeltette-e az érdeklődésedet, úgy egy marketing ügynökség brandjéről és a munkájuk minőségéről is meg tudod állapítani, hogy profi csapat áll-e mögöttük.
Nézd meg a tartalmaikat, az image videójukat, és figyeld meg, hogy milyen érzéseket váltanak ki belőled!
Nézd meg a referenciáikat is!
A meggyőző referenciák, a tiédhez hasonló profilú cégek felfedezése a partnerek között, a pozitív vásárlói vélemények a Facebookon, a Google Cégemen vagy más fórumokon és platformokon mind arról tanúskodnak, hogy jó helyen jársz, és bátran rábízhatod magad az adott ügynökségre.
Szerezz be több árajánlatot is!
Ha van már néhány cég, akik szimpatikusak, érdemes megkeresni őket ugyanazokkal a kérésekkel, és összehasonlítani az ajánlataikat.
Az árak mellett figyelj arra is, hogy melyik ügynökség milyen részletesen kidolgozott tervezetet adott a kezedbe, hiszen ez a szakmai felkészültségükről is árulkodik!
Dönts racionálisan!
Mielőtt aláírnál egy szerződést az ügynökséggel, próbáld meg objektíven megvizsgálni a vállalkozásod helyzetét, és akár vonj be másokat is a döntésbe!
Például egy külsős, független marketing tanácsadó véleményét is kikérheted az ajánlatról, aki szakmailag átnézi azt, és így kétségek nélkül vághatsz bele az együttműködésbe.
A megfelelő marketing ügynökség segíthet feltérképezni a célközönséged igényeit, és a megfelelő eszközökkel a megfelelő csatornákon elérni őket.
A potenciális vevők bizalmának és szimpátiájának elnyerése pedig egyenes út a vevőszám emelkedéséhez.
Ha segítségre van szükséged, nézd meg a DLX MEDIA weboldalát és egyéb felületeit, referenciáit, esetleg csekkold le a vásárlói visszajelzéseket is, és ha téged is meggyőztek, egyeztess velük időpontot az első, díjmentes konzultációra!