A net olyan, mint egy nagy lakóközösség, olyan emberekkel vagy szokásokkal is találkoznunk kell nap mint nap, amiket amúgy elkerülnénk. A társas együttélés jegyében viszont, és mivel nem tudjuk ezeket megváltoztatni, csak magunkban moroghatunk.
Hatásvadász Címek Csupa Nagy Kezdőbetűvel. Ezeknek tényleg nem értjük a funkcióját, és magyarul még irritálóbban néz ki, mint angolul. „A Lány, Aki Milliókat Inspirál, Bebizonyítja, Hogy Van Örök Szerelem” és társai. Ezt a mostanában agyonhasznált fogást a lájkvadász Upworthy oldal hozta divatba, a következő ponttal egyetemben.
Hatásvadász leadek, amikből nem derül ki semmi konkrét, és (persze pont ezért) vesznek rá arra, hogy rákattints. Ja és persze csupa érzelmileg felkavaró vagy csudálatos dolgot ígérnek, amilyet nem látott még a világ. „Ettől a szívszorító videótól máshogy fogod látni a világot! Nézd meg a süket árva kisfiú felkavaró reakcióját, amikor először lát havat! Nem fogod elhinni!!!!” És ami a legrosszabb: az ember tényleg nem tudja megállni, hogy rákattintson.
Amikor rámész egy webshopra, és utána hetekig minden felületen bombáznak téged a bannerjeikkel. (Igen, SheInside, rád is célzok!) A kegyelemdöfés: amikor targetálási balszerencse folytán megrendelsz valamit, és 2 nap múlva ugyanazt a terméket reklámozzák neked bannerben – csak most már akciós áron.
A rég megunt, divatjamúlt, de még mindig fel-felbukkanó mémek. Élőben is utáljuk, amikor ugyanazt a viccet évekig mesélik, akkor miért kell túlpörgetni ezt neten?
Azok, akik lefikázzák, amiért csak most találkoztál egy cikkel vagy mémmel, pedig hát már 3 órája végigfutott az interneten!! Bocs, hogy én dolgozom/élek is.
A csak 5 mp után átugratható reklámok a Youtube-on. Főleg ha egy egész csatornát hallgatsz, miközben mondjuk főzöl, és nem tudod átléptetni, hanem végig is kell hallgatnod. További reklámos tévedéseket itt gyűjtöttünk össze.
A trollok, akiknek a legkedvesebb hobbija, hogy a többi kommentelő lelkébe beletiporjanak, sőt csak azért nem buzdítják kollektív öngyilkosságra embertársaikat, mert akkor nem lenne kit vegzálni. Régebben csak anonim módon merték körbehányni a netet, de a facebookos pluginnel már csomó oldalon saját néven kommentálnak. A legtipikusabb trollfajtákról már itt írtunk.
„Egymillióan azért, hogy megszűnjenek az ‘Egymillióan azért…‘ csoportok!” Ti emlékeztek már olyanra, amikor összejött ilyen mozgalmaknál egymillió facebookos tag? És mi történik, ha összejön annyi? Valószínűleg semmi. Nem az aktivitással van a baj, hanem azzal, hogy azt hiszik, ha elérnek egy bizonyos számot, akkor minden megváltozik magától.
A buta összeesküvés-elméleteket és hoaxokat ész nélkül megosztók. A bonsai-cicáknak és társaiknak ma is megvan a megfelelőjük, a chemtrail-összeesküvéstől kezdve odáig, hogy csipet kapnak az újszülöttek a bőrük alá. Természetesen ezeket sokan benyelik, és pánikolva osztják meg mozgalmat, aláírásgyűjtést és bunkerkialakításokat követelve.
Hogy nincs olyan, hogy eszedbe jut egy popszám kis részlete, és nem tudsz ez alapján rákeresni, mert tízezer olyan slágert dob ki, aminek benne van a szövegében, hogy „be my baby„.