Csak az nem vette észre, hogy tömegével jönnek a jobbnál jobb magyar filmek, aki az utóbbi időben nem nyitotta ki az internetet. Izgalmas trailerek, hisztériáig fokozódó filmvárások, külföldi sikerek szegélyezik a következő filmek útját, melyekből nem egy készült nagyon alacsony költségvetésből. Úgy tűnik, itt egy új generáció, és nézőket követel magának!
A filmeket jövő héten mind vetítik a Magyar Filmhéten, 650 forintos jegyárért(!!!). Foglalni érdemes gyorsan! (A filmek nem csak nyomokban tartalmaznak Rába Rolandot, Nagy Zsoltot és Molnár Piroskát)
VAN valami furcsa és megmagyarázhatatlan (2014). Nehéz palástolnunk a lelkesedésünket az egyik legújabb magyar film iránt, amiről már most azt mondják, olyan generációs film lehet belőle, mint amilyen anno a Moszkva tér volt. A főszereplő, a 29 éves frissen végzett és épp egy szakítás fájdalmait nyögő Áron (a főszereplő polgári neve is ez) valahol mindannyian vagyunk, akik az utunkat keressük. Reisz Gábor rendező minimál költségvetéssel és maximális lelkesedéssel hozta össze a forgatást. A zenéje sem elhanyagolható.
Aglaja (2012). Különleges hangulatú film, mely egy magyar-román cirkuszos család életébe ad betekintést, jobban mondva a mutatványos anya és lánya kapcsolatába, több évtizeden át. Rettegés, szemfényvesztés, megfelelni akarás, felnövés: mindezek megtörténnek a szemünk előtt egy olyan miliőben, ami önmagában is hihetetlenül izgalmas.
A nagy füzet (2013). Hihetetlenül erőteljes film egy ikerpárról, akik szüleiktől elválasztva a nagyanyjukkal nevelkednek egy határszéli faluban a második világháború idején. A életük kerete egy füzet, ebbe vezetik az átélt fájdalmakat és megpróbáltatásokat. Elhatározzák, hogy bármi lesz is: túlélik és együtt maradnak.
Fehér isten (2013). Mundruczó Kornél filmje Cannes-ból is elismeréssel tért haza, a tavalyi év egyik nagy magyar sikere. A film középpontjában egy kislány és egy kutya barátsága áll, de a műfaj nem véletlenül thriller. Meseszerű, lidérces, megrázó képekkel van tele, és sok, nagyon sok kutyával.
Isteni műszak (2013). A film főszereplője egy félig horvát, félig magyar srác, aki 1992-ben a horvát seregből dezertálva Magyarországra menekül és mentősként kezd el dolgozni. A lelkiismeretes fiút némileg hideg zuhanyként éri, mikor rájön, hogy mentőstársai bizony nem mindenkit mentenek meg: a halál is üzlet, a pénzre pedig hősünknek is szüksége van, hogy kiszabadítsa a szarajevói ostromgyűrűben rekedt bosnyák menyasszonyát. Lepaktál hát az ördöggel. Vicces és véres.
Viharsarok (2014). A filmnek Berlinben is hatalmas sikere volt, egyáltalán nem véletlenül: mondhatnánk tabudöngetőnek is, de úgy is, hogy ez egy őszinte, nem finomkodó film, ami két férfi vonzalmáról szól. Mindezt teljesen természetesen, ugyanakkor a mai magyar viszonyokba ágyazva mutatja be, nagyon életszagúan.
Utóélet (2013). Apa-fia történet, csak kicsit másképp, mivel az egyik főszereplő, az apa a film folyamán már nem él, mégis jelen van. Szürreális, emberi és olykor komikus történet egy fiúról, aki apja árnyékából és elvárásaitól próbál szabadulni. Amiktől úgy tűnik, a halál sem választhatja el.
Szabadesés (2014). A Szabadesés egy nagyon érdekes, mondhatni fura film, de ezt Pálfi Györgytől már megszokhattuk. A film 7 lakás történetét meséli el, és ezek a történetek cseppet sem hétköznapiak. A bennünk lévő szorongásokat keltik életre, furcsa történetekkel és különös emberekkel, miközben mi csak kapkodjuk a fejünket. És valahogy olyan hátborzongatóan ismerős minden.
Nekem Budapest (2013). 8 rendező, 8 kisfilm egybefűzve. 2013-ban a Színház- és Filmművészeti Egyetem végzős rendező osztálya, a tanulmányok befejezése és a diplomafilmek elkészítése közötti egy évben közös munkába kezdett: mikro budget szkeccsfilmet készíttek Budapestről. A különböző műfajú, rövid történetek a város életét, a budapesti embereket mutatják be egyéni nézőpontból. Van köztük jó, érdekes és kevésbé jó, de egy biztos: 10 fiatal most így látja Budapestet pár percbe sűrítve. Tanulság? Kicsit az is van.
Pillangók (2013). Négy ember összefonódó sorsa egy faluban, bárhol a világon, ahol a pesszimizmus és az alkohol szinte édestestvérek és ahol mindenki az életben maradásért küzd. Laci (Rudolf Péter), a világ legnagyobb lúzere, egy focipálya építésébe kezd, az idült alkoholizmusban szenvedő Veronika Laci iránt táplált szerelemben látja a boldog élet egyetlen lehetőségét, közben kilenc éves fia, az utcakölykök koronázatlan királyának nevezett Márk hatalmas lehetőséget kap a sorstól, amikor egy kiégett, és súlyos titkokat takargató, öreg muzsikusnak köszönhetően először fog hegedűt a kezében.