A kék ovál formás szabadidőautóként dobta piacra az első, komolyabb elektromos autóját.
A jelző nem véletlen, mert már a harmadik generációs Focus-ból is készítettek tisztán elektromos verziót. A 2011-ben leleplezett, és 2018-ig gyártott elektromos autó hozta a kor színvonalát, de a Mustang Mach-E-vel összevetve hatalmas a különbség a két típus között.
A 68 és 88 kWh-ás akkumulátorral szerelt Mustang Mach-E hivatalos hatótávolsága 338 és 483 kilométer. Ha az Európában egyre jobban terjedő Ionity hálózat gyorstöltőjét használja a sofőr, akkor még az is megtörténhet, hogy 10 perc alatt 93 kilométerre elegendő elektromos árammal tölti fel a Fordját.
Ha már az elektromos áram terítékre került, akkor jó tudni, hogy a 4,7 méteres elektromos SUV fejlesztését cégen belüli cég végezte. Ennek a neve: Ford Team Edison. A névadás nem a véletlen műve, mert Thomas Alva Edison feltaláló, a cégalapító Henry Ford nagy barátja volt.
A Ford elektromos üdvöskéje online is megvásárolható. Az elektromos autóhoz természetesen a hagyományos módon, Ford kereskedésekben is hozzá lehet jutni, ahol a minimális szervizigényű autó karbantartásáról és az alkatrészellátásról is gondoskodnak.
Az internetkapcsolat ezzel nem ért véget, pontosabban fogalmazva sosem ér véget. A Ford Mustang Mach-E ugyanis állandó internetkapcsolattal rendelkezik. Ennek előnye, hogy az autó – a megvásárlás után -, folyamatosan kapja a frissítéseket, így emiatt már a tulajdonosnak nem kell a szervizbe fáradnia. A rendszer az Over the Air (OTA) néven fut, a tulajdonos beállíthatja a frissítések érkezését, amit például érdemes az éjszaka közepére időzíteni. Ekkor az autó automatikusan frissít és telepíti az új alkalmazásokat, amelyeket az elindulásnál megmutat a vezetőnek.
A Mustang Mach-E nem csak ezen a téren hi-tech, már a beszállással is élményt ad: érzékeli a rendszer a tulajdonos okostelefonját, a kilincs kibukkan az ajtó síkjából és megtörténhet a beszállás. Persze az ülések, a tükrök, a műszerfal, a zenei listák, és minden más beállítás előjön, ami a sofőr elmentett profiljához tartozik.
A Mustang Mach-E-ben háromféle menetbeállítás közül lehet választani, ami három vezetési élménynek felel meg. Ezek a suttogó, az élvezet és a féktelen. Ezek hangban, érzetben és dinamikában is jól elkülönülő vezetési élményt adnak.
A tágas autóban remek a hangszigetelés és a hi-fi is. A hangrendszert a B&O Play szállította, amelynek a műszerfalba rejtett hangszórói formatervezési díjat kaptak. A nagy térről nem csak a hatalmas belső gondoskodik, hanem a napfénytető is. A hátsó ülések fölé érő üvegtető különlegessége, hogy a bevonatának köszönhetően napsütésben kívül tartja a forróság, hidegben pedig a hideg nagy részét. Ezen felül pedig az ultraviola sugaraktól is megvédi az autóban tartózkodókat.
Benedek Attila – Galambos Dániel
www.elektromos-hibrid-autok.hu
www.auto-hirek.hu
www.auto-live.hu
www.milyenautot.hu