Az online marketing remek lehetőséget kínál vállalkozásunk gyarapításához, azonban mielőtt pénzt kezdenénk lapátolni a különböző kampányokba, érdemes néhány alapvető tudnivalót megismerni. Mi az a 10 dolog, amit szem előtt kell tartanunk, mielőtt elindulunk az online marketing izgalmas világában? Mutatjuk!
1. Az online verseny napról napra növekszik
Napjainkban már a legkisebb cégek is előszeretettel fektetnek az online marketingbe, ezért a konkurenciánk is biztosan költ rá. Ha nem szeretnénk lemaradni a versenytársainktól, nekünk is fel kell venni a kesztyűt, és a lehető legjobb tudásunk szerint kell forgalmat generálnunk. Ugyanis ha túl későn indítjuk el kampányainkat, a riválisaink hatalmas előnyre tehetnek szert a piacon.
2. Ha nem értünk a marketinghez, önállóan ne próbálkozzunk!
Akárcsak a saját szakmánk, úgy a marketing is egy külön tudomány. Hiába tűnik olcsóbbnak házon belül vinni a marketinget, amatőr munkával csak kidobjuk a pénzünket az ablakon. Legyen szó PPC hirdetésekről vagy közösségi média marketingről, szakemberek segítségével hosszú távon is garantáltan növekedni fogunk.
TIPP: Az online marketinget érdemes átfogóan kezelni és a teljes digitális marketing palettán azonos üzeneteket kommunikálni. Ha a marketing mix teljes lefedésére nincs házon belüli kapacitás, akkor egy full-stack digitális marketing ügynökség jelenti a megoldást. Így rengeteg időt és energiát nyerünk, és azzal foglalkozhatunk, amiben igazán jók vagyunk.
3. Válogassuk meg alaposan, kire bízzuk a marketinget!
Ne ugorjunk elsőre fejest egy megnyerőnek tűnő ajánlatba. Akár szabadúszót vagy marketing ügynökséget keresünk, mindenképpen tekintsük meg a referenciáikat, és érdeklődjünk, hogy van-e tapasztalatuk a területünkön. Fordítsunk kellő időt az ideális partner megtalálására, hiszen a vállalkozásunk sikere múlik rajta.
4. A folyamatos optimalizálás nélkülözhetetlen
A tudatos marketing a már bevált, kiforrott stratégiák használatára és a szüntelen optimalizálásra épül. Rendszeres időközönként visszajelzést kell kapnunk a kampányaink sikerességéről, majd részletesen meg kell vizsgálnunk, hogy mi az, ami működött, és mi az, ami kevésbé hozta az eredményeket. Az optimalizálással pedig egyre feljebb tornázhatjuk az értékesítési mutatóinkat.
TIPP: Állítsunk össze heti vagy havi szintű riportokat, amiben a legfontosabb KPI-okat (kulcsfontosságú teljesítmény mutatókat) rendszeresen elemezhetjük, így gyorsabban reagálhatunk a piac változásaira.
5. Az eredményeknek idő kell
Egy-két hét alatt még nem várhatunk hatalmas áttörést a piacon, de néhány hónap után már látszódni fognak az eredmények. Kapkodás helyett inkább hagyjunk időt a kampányok kiteljesedésének, és tartsunk ki az eredeti marketing stratégiánk mellett.
6. Hagyatkozzunk a számokra és tényekre!
Amíg az offline marketing kampányok sikeressége nehezebben mérhető, addig az online eszközökkel szinte mindent mérhetünk és monitorozhatunk. Ennek köszönhetően konkrét számokat fogunk kapni a teljesítményünkről, és könnyebben dönthetünk a jövőről. Hiába tűnik forradalminak egy-egy marketing ötlet, ha a számok hosszú távon sem igazolják, inkább engedjük el.
7. Az online marketing nem egyenlő az offline marketinggel
Az online térben milliónyi impulzus éri a potenciális ügyfeleinket és vásárlóinkat, ezért csakis ütős kommunikációval emelkedhetünk ki a tömegből. Minden egyes kattintásért kőkeményen meg kell küzdenünk, ezért engedjük, hogy a marketingért felelős partnerünk szabadon dolgozhasson, és ne az offline marketing sok esetben visszafogottabb kommunikációs szabályainak kelljen megfelelnie.
8. Időben fel kell készülnünk az új ügyfelek és vásárlók kiszolgálására
Fordítsunk fokozott figyelmet az üzleti folyamataink automatizálására, hogy minden újonnan érkező ügyfelünket és vásárlónkat ki tudjuk szolgálni. Automatizáljuk a számlázást és a logisztikai partnereink értesítését is, hogy minél kevesebb teendőt kelljen manuálisan intéznünk, és jusson elég időnk és energiánk az újabb és újabb projektekre.
9. A vásárlók egyre tudatosabbak
Ma már nem működnek azok a marketing sallangok, amelyek 5-10 évvel ezelőtt még taroltak. A fogyasztók egyre tudatosabban válogatnak a termékek és szolgáltatások között, ezért törekedjünk a korrekt és egyenes, de ösztönző kommunikációra. Építsünk hitelességet és bizalmat a vásárlók szemében, és soha ne próbáljunk csúsztatni a marketing üzeneteinkben.
10. Csoda kampányok nincsenek, de folyamatos fejlődés igen
Sajnos néhány hét alatt hatalmas forgalmat generáló kampányok nem léteznek, azonban tudatos munkával lépésről lépésre növelhetjük vállalkozásunk bevételét. Tervezzük meg a stratégiánkat legalább 3-6 hónappal előre, hogy menet közben már ne kelljen a holnapi teendőkön gondolkodnunk, csupán a kivitelezéssel legyünk elfoglalva. Ha nem vagyunk jártasak a marketing stratégiák tervezésében, akkor már a kezdetektől fogva bízzunk meg egy szabadúszót vagy ügynökséget a feladat elvégzéséhez.
Ha a fenti 10 dolgot szem előtt tartjuk, máris nagyobb eséllyel érhetünk el kiváló eredményeket az online marketing stratégiánkkal. A legfontosabb, hogy beismerjük ha nincs meg házon belül a megfelelő erőforrás, és bízzuk valódi szakemberekre a marketing feladatokat. Így nem pazaroljuk a pénzünket és időnket a kezdetektől kudarcra ítélt próbálkozásokra. Ha nem mozgunk magabiztosan a hirdetéskezelés vagy éppen a marketing automatizálás világában, kérjünk segítséget egy megbízható digitális marketing ügynökségtől, mint például a 7Digits, akik garantáltan szállítani fogják az új ügyfeleket és vásárlókat.