Akik eredetileg nem is tervezték, azok is nyitottak a vásárlásra.
Az Offerista Group széleskörű kutatást készített a Black Friday kapcsán, amiből kiderül, hogy a megkérdezettek 85%-a tervez idén lecsapni egy-egy óriási akcióra. Ez azt mutatja, hogy 30%-kal nőtt meg a vásárlási kedv 2020-hoz képest.
Aki nem célzottan tervezi a vásárlást, az sem szeretne lemaradni. Egy kiemelkedően jó akció a maradék válaszadó 15 százaléka közül 73 százalékot érdekelne. Az összegeket tekintve a válaszadók többsége 20 és 50 000 Ft között tervez költeni, de sokan voltak, akik nem szabtak maguknak előre anyagi kereteket. Az akcióktól is függ, hogy mennyi pénzt fognak végül költeni. A vásárlási hajlandóság tehát megvan.
Hol tájékozódnak a vevők?
A vásárlók főként online tájékozódnak, ami a pandémia idején kezdett jobban elterjedni, és azóta is ez a trend. A vásárlók az áruházak weblapjait, a közösségi médiát, illetve az akciókat közlő hírleveleket olvassák szívesen. Az offline hirdetések közül a TV továbbra is rengeteg vásárlót vonz be (40%), de nagy visszaesés látható a nyomtatott reklámújságok és sajtó iránti érdeklődésben (-24%).
Hol vásárolnak?
Az ajánlatok keresésénél az online platformok tarolnak, mégis sok vásárlóra lehet számítani az áruházakban is. A tavalyi évhez képest az emberek újra nyitottá váltak az offline, üzletekben való vásárlásra (35%).
Mire költenének?
A termékek tekintetében 2020-hoz hasonlóan továbbra is rendkívül nagy érdeklődést mutatnak a vásárlók a háztartási gépek iránt. A megkérdezettek közül 53% nyilatkozott arról, hogy tervezi valamilyen kis vagy nagy háztartási eszköz beszerzését az idei Black Friday alkalmával. A ruházati cikkek vásárlására a megkérdezettek közel 41%-a készül. A harmadik legnépszerűbb termékkategória 2021-ben az otthon és kertészeti termékek (37%), amely iránt az érdeklődés közel 14%-ot emelkedett a tavalyi számokhoz képest.
Mi minden változott?
A termékkategóriák iránti érdeklődés és hirdetési csatornák átalakulásával az üzletláncoknak is egyre nagyobb figyelmet kell fordítaniuk arra, hogyan érik el az vásárlókat. A számok azt mutatják, hogy ebben az évben mindenképp érdemes több energiát belefektetni az online marketing eszközökbe és több csatornán keresztül megszólítani a potenciális vásárlókat, hiszen ők folyamatosan keresik majd a legjobb Black Friday ajánlatokat.
A felmérés részletes információit itt találod.