Vannak kifejezetten női filmek, amik nőkről szólnak nőknek, női problémákról. És mivel a híresebb filmek között nincs olyan sok ilyen, elkezdtük összeszedni, hogy jusson vasárnap estékre, amikor kellően befogadó az ember.
Thelma és Louise. Két barátnő először idillinek induló kiruccanása, ami végül igazi menekülős ámokfutássá változik, miközben beleláthatunk a két nő életébe, előzményeibe. Susan Sarandon és Geena Davis alapfilmje.
Acélmagnóliák. Hat igencsak különböző barátnő minden héten összegyűlik egy fodrásszalonban. Bár mind nagyon különböző egyéniségek, mégis olyan szoros barátság köti őket össze, hogy tudják, egymásra bármikor számíthatnak. Az összetartás különösen akkor válik fontossá, amikor egyikük élete tragikus fordulatot vesz. Julia Roberts, Daryl Hannah, Sally Field, Dolly Parton, Shirley MacLaine.
Édesek és mostohák. Susan Sarandon és Julia Roberts tényleg kitesz magáért ebben a filmben. Az ősellenségekből a körülmények hatására bajtársakká váló nők története hol drámai, hol megríkat, hol megnevettet. Keserédes.
Órák. Három nő története eltérő térben és időben, de mégis összefűzi őket egy regény. 1923: Virginia Woolf (Nicole Kidman hosszú orral), a huszadik századi világirodalom nagy egyénisége, a tragikus sorsú írónő hosszú gyógykezelése után elkezdi írni „Dalloway asszony” című regényét. 1951: Laura (Julianne Moore), az öngyilkossági hajlammal küzdő terhes háziasszony buli szervezése közben belefeledkezik a regény olvasásába. 2001: Clarissa (Meryl Streep), a leszbikus kiadótulajdonos szintén meglepetés ünnepséget akar rendezni AIDS-ben szenvedő költő barátja tiszteletére. Három nő, egy regény: az egyik írja, a másik olvassa, a harmadik átéli.
Édes november. Sarah (Charlize Theron) súlyos beteg, már nincs sok ideje hátra. Mivel nem akar senkihez túl közel kerülni, minden hónapra új férfit választ maga mellé. Mígnem megérkezik Nelson. Megható, romantikus, talán túlságosan is. Zsepi kell.
Az Eastwick-i boszorkányok. Bár inkább vígjáték, mint komoly film, itt a helye a sorban. New England egyik kisvárosában három, különféle módokon megözvegyült barátnő rádöbben, hogy különleges képességekkel rendelkezik. Boszorkánytudományukat természetesen a Nagy Ő megidézésére használnák, de a dolog máshogy sül el… Susan Sarandon, Cher, Michelle Pfeiffer.
Bridget Jones naplója. Ez az a film, amit minden nő szeret valamiért és minden férfinek látnia kell, hogy megértse a nőket. A bukdácsoló és szeretnivaló Bridget figurájában kicsit mindig magunkra ismerünk. Hol itt, hol ott.
Amélie csodálatos élete. Amélie-t valahogy mindannyian elsőre a szívünkbe zárjuk, mert annyira kedves, naiv, reménykedő, jószívű, és valahol nagyon nőies. Kis csoda ez a film, ahol a főszereplő hol maga a hétköznapi csodák okozója, hol „elszenvedője”, miközben ő is a szerelmet keresi, mint mindannyian. (Audrey Tautou)
Piaf. Bár a világ a lábai előtt hevert, Edith Piaf élete minden volt, csak boldog nem. Ez a film a kulisszák mögé tekint, miközben megismerhetünk egy drámákban bővelkedő női sorsot. Főszerepben Marion Cotillard.
A Vaslady. A XX. század egyik legbefolyásosabb asszonyáról, Margaret Thatcherről szóló életrajzi film, amiben a vaskezű konzervatív politikusnőt Meryl Streep formálja meg. Azért érdekes, mert ilyen hitelesen kevésszer látni bele egy ennyire erős, vezető nő életébe. Streep 17. Oscar jelölését kapta az alakításért.