Minden évben várjuk a karácsonyi reklámokat, amik sok márkánál az éves nagy dobást jelentik. Idén is jöttek szép sorjában a megható/giccses/vicces/elgondolkoztató darabok, mi pedig kimazsoláztuk nektek a legjobbakat:
A Waitrose reklámban egy kis vörösbegy kalandjait kísérjük végig. A film felidézi bennünk, hogy milyen a hidegben elmenni a sarki közértig:
A londoni Heathrow reptér (ami mindenkinek biztos ismerős helyszín az Igazából szerelemből) egy igazi karácsonyi cukisággal készült, aminek az az üzenete, hogy a hazalátogatás a legszebb ajándék.
Jó, jó, kedves öreg mackókkal könnyű karácsonyi reklámot csinálni, na de mi van egy ijesztő és reszelős hangú Frankensteinnel? Az Apple megmutatja.
A reklám, amin minden macskatartó zokogni fog. Nem, nem a meghatottságtól. Hanem mert az eszükbe jut, hogy a kis Mirci mit művelt tavaly is a karácsonyfával.
Az utóbbi években egyre inkább felerősödtek a feminista hangok, amit – jól vagy rosszul – sok márka is meglovagol. A Marks and Spencer egy érdekes csavart vitt a klasszik Mikulás sztoriba: mi van a Mikulás feleségével? Aki olyan, mint Columbóé: még soha senki nem látta. Ebben a kisfilmben viszont egy jófej klassz nő, aki utolsó pillanatos karácsonyi jótettekre is kapható:
A Sainsbury’s cuki animációs kisfilmje arról a sok küzdelemről szól, amit mindannyian végigharcolunk karácsony előtt, hogy a sok őrület és évvégi munka közepette időt szakíthassunk azokra is, akik a legfontosabbak a számunkra. És az is kiderül belőle, hogy nem csak idehaza okoz hatalmas közlekedési fennakadást egy szem hópihe leeste:
Mit csinálsz, ha egy nagy, sebesült, ám békés tigrist találsz egy nap az ágyadban? A WWF szívszorító kisfilmje:
Ritka, hogy egy közép-európai karácsonyi reklám akkorát fusson, mint egy angol vagy amerikai nagy márka csilliárd pénzből elkészített, hagyományosan várt darabja, de ennek a lengyel reklámnak sikerült. A hirdető – egy lengyel online áruház – egy nagyon aktuális, szívbemarkoló történettel készült, amit a magyarok is igencsak a magukénak érezhetnek. Nyelvtudás nélkül is zokogni fogsz a végén:
Egyszer volt, hol nem volt, a H&M gondolt egy nagyot, fogott egy zsák pénzt, és bekopogtatott vele Wes Andersonhoz, hogy ugyan rendezne már belőle egy karácsonyi reklámfilmet, aztán együtt továbbmentek a zsák pénzzel, és bekopogtattak Adrien Brodyhoz, hogy ugyan lenne már a kisfilm főszereplője, ő is elvállalta, mi meg boldogan nézzük, amíg meg nem halunk bejgli-túladagolásban.
„Mi olyan ajándékokat árulunk, amiknek mindenki örül majd.” – Ez az üzenet önmagában még nem a világ legizgalmasabb reklámgondolata, de az év egyik legjobb reklámfilme kanyarodott belőle a John Lewis számára. A lassan 24 millió (!!!!) Youtube megtekintésnél járó reklám a mi személyes kedvencünk is az idei merítésből, és a sikerét jelzi, hogy rögtön rengeteg mém született belőle, például az amerikai elnökválasztásokra.