Miért lehet rá szükség?
Cégek és vállalkozások létrehozásakor rendelkezni kell egy állandó székhellyel, aminek különféle feltételei vannak, és amiket nem mindenki tud teljesíteni. Saját tulajdonú ingatlan, szerződéssel igazolt bérlemény az, amire szükség lenne a gazdasági tevékenységek indításához, de ha például az otthonunkat nem szeretnénk a cég székhelyeként használni, viszont egyéb ingatlannal nem rendelkezünk, akkor más megoldás után kell nézni. Ilyenkor kerülnek képbe a székhelyszolgáltatók.
Mi a feladatuk?
A székhelyszolgáltatás lényege, hogy az olyan gazdasági tevékenységet folytató vállalkozók, cégek is működhessenek, amik nem rendelkeznek székhellyel. Mivel elengedhetetlen alapfeltétel ez az irodaként funkcionáló helyiség, esetenként szükség lehet a segítségre. A Logosz által nyújtott szolgáltatásban például szerepel, hogy a szükséges cégtáblát állják, vállalkozásnak címzett postai küldeményeket átveszik, megőrzik, a hivatalos leveleket online továbbítják az ügyvezetőnek, emellett biztosítják a postafiókot, de a céges bélyegzőt is. A hatóságoki ellenőrzésekkor nem a vállalkozók felelnek a saját képviseletükért, hanem a székhelyszolgáltató, de abban is segít a cégcsoport, hogy az első hónapkönyvelésével ne kelljen bajlódnia az ügyfélnek.
Amennyiben úgy határozunk, hogy erre van szükségünk, akkor a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnál ezt be kell jelenti adott nyomtatványon. A cégbírósági bejegyzés után 15 napon belül kell bejelenteni a székhelyszolgáltatást, egyéni vállalkozóknál ezt a vállalkozás bejelentésével egy időben kell megtenni.
Hol legyen?
A székhely mintegy bejegyzett irodaként funkcionál, ahol nem csak a hivatalos iratokat tároljuk, hanem a postai küldeményeket is fogadjuk. Ez azt jelenti, hogy könnyen elérhetőnek kell lennie, hiszen gyakran kell felvenni ezeket a papírokat. Ebben is segíthet a székhelyszolgáltatás, és akár a fővárosban, akár vidéken is élvezhetjük az előnyeit a választásunknak.