Azt már összeszedtük korábban, mi az, ami elkeserít bennünket az üzletekben, de most konstruktívak is leszünk: íme 10 dolog, amitől szeretünk egy boltba betérni. Példákkal!
Hívogató teszterek: imádjuk, ha jól megvilágított polcokon a sorok elején egy jól látható TESZTER feliratú termék vár bennünket. Szerencsére egyre több üzlet belátja már, hogy nem szeretünk drága dolgokat kipróbálás nélkül megvenni, így aztán örömmel próbálgatjuk a Body Shop, a L’occitane és a Lush cuccait is, például. És figyeljetek boltok, szívesen vennénk olcsó minitermékeket is kipróbálásra, hm?
Mosolygó eladók, akik köszönnek: azt gondolná az ember, hogy ez alap, pedig dehogy. Épp ezért nagyon kedvelünk minden boltot, ahol MINDIG udvarias eladók várnak.
Eladók, akik méretet hoznak: ha próbáltál már egyedül ruhát, akkor tudod, hogy a méretet hozó eladó egy kincs! Nincs nagyobb szívás, mint visszaöltözni négy réteget, kimenni méretért, és újrajátszani. Szeretjük a Camaieu és a Mango szuperhatékony eladóit, akik pikkpakk előkerítik a megfelelő darabot. Pluszpontért, ha nincs méret, akkor kiderítik, hogy a lánc melyik másik üzletében kapható, és félre is tetetik neked.
Legyen rend: nincs undorítóbb, mint a leárazásokkor szétdobált, földön heverő cuccok látványa. Oké, tudjuk, hogy a vásárlók szórták szét, de akkor sincs kedvünk bemenni egy ilyen üzletbe. A Promodban szerencsére még nem láttunk ilyet.
Klassz zene, ami nem szakítja be a dobhártyákat: sok üzlet tartós halláskárosodással is megajándékozza a betérőt, őket nem látogatjuk. Boltzenében a H&M a barátunk, valahogy mindig oké zenék szólnak nem túl hangosan. (Ti is shazamoztatok már próbálás helyett?)
A ruhák többféle méretben léteznek: ez sem tűnik nagy kihívásnak, de bizonyos üzletekben egyszerűen csak 36-os nőkkel számolnak. Szeretnénk kisebb-nagyobb ruhákat, és az sem árt, ha a többi méretben is jól mutatnak. Az Orsay-ben például 34-44 méretig jó eséllyel találunk jó fazonú cuccokat.
Jó kirakat: legyenek azok a babák ötletesen felöltöztetve, legyen koncepció, legyen kívánatos! Valami furcsa oknál fogva egy csomó kirakat olyan, mintha a Vörös Október Ruhagyár kirakatrendezői szabadultak volna rá. A Louis Vuitton kirakatai persze isteniek, de fast fashionben néha a Pull&Bear is mutat jópofa dolgokat.
Tágas, tiszta, jól bevilágított próbafülke: nos ezt talán nem kell magyarázni. Szeretjük minél jobb fényben, minél több szögből megnézni, hogy mit is veszünk, miközben saját ruháink egy kényelmes széken, fogason lógnak. Még jobb, ha nem kell a hideg kövön mezítláb állnunk, persze értjük, hogy a szőnyeg könnyen koszolódik. Ha jól rémlik, a szőnyeg csak a Stradivariusnak sikerült.
Logikus elrendezés: minden teljesen átlátható, kiszámítható, megtalálható. Szín, vagy stílus, vagy funkció szerint elrendezett cuccok, amik szellősen vannak felaggatva a sztenderekre, hogy ne úgy kelljen kitépni száz összezsúfolt társa közül, ha megtetszik. A Zarának általában ez elég jól megy.
Ajándékkártyák: oké, konzumidióták vagyunk, belátjuk mi is, de egy jól irányzott dizájnos plasztikkártyától elpattan bennünk valami. A H&M és Camaieu él gyakran azzal a trükkel, hogy bizonyos vásárlás felett meghatározott összeggel feltöltött kártyát adnak, a Tezenisben pedig kis csokikkal, parfümökkel lepnek meg időnként – tartsátok meg a jó szokásotokat!