Ahány ember, annyi féle vásárlási stratégia. Van, aki folyamatosan vásárolgat, más egyszerre próbálja letudni az egészet, és ha teheti, hónapokig nem megy bevásárlóközpont-közelbe. A következő 10 típus főleg a nőkre terjed ki, abban is a ruhavásárlás metódusát vettük górcső alá. Te melyik vagy?
Az impulzusvásárló. Nyitott szemmel jár a boltok kirakatai előtt, nézelődik, betéved, felpróbál, és persze minden egyes csodás találattal kapcsolatban elhiteti magával, hogy ez az ajánlat bizony kihagyhatatlan. Táskájában mindig ott lapul valami új kincs, ha találkozol vele, feltétlenül kérdezd meg, mit vásárolt utoljára. Büszkeséggel vegyes izgalommal és csillogó szemekkel fogja megmutatni.
A leárazás-stratéga. Tudatosan távol tartja magát a boltoktól egészen addig, míg hatalmas SALE feliratokkal és százalékjelekkel telnek meg a kirakatok. Akkor viszont nekiindul és minden boltot kifoszt. Alfaja az előre kinézős leárazás-stratéga, aki már régen tudja, mit akar megvenni, csak kivárta, míg olcsóbb lesz. Imád azzal büszkélkedni, mennyiért szerzett meg egy pár hete még őrült drága darabot.
Az alapdarab-hívő. Minden évben megveszi ugyanazokat az alapdarabokat és tökéletesen megvan velük. Ha talál egy jó fazont, rögtön vesz 5 színben és feláll a szőr a hátán az „új kollekció” kifejezéstől. Meg a variálástól. Most mi a fenének kellett megváltoztatni annak a jó pólónak a fazonját, amit minden évben megvesz? És miért nincs már abból a cipőből, ami tavaly olyan jól bevált csak elkopott?
Az internetes zsonglőr. Munkaidőben is az interneten garázdálkodik és az Ebay-ről meg az Asosról szedi össze a legjobb cuccokat. Instagramja tele van a beérkezett pakkokkal, te meg mindig irigykedsz, hogy a fenébe találja el jól a méretet.
A zseni. Vannak azok az emberek, akik valahogy kihalásszák a legjobb darabokat mindenhonnan. Meglátsz rajta egy isteni, egyedi darabnak tűnő felsőt és kiderül, hogy a Zarában vette. Persze te is most voltál ott, de nem láttad. Ja, hogy utolsó darab? Na ne mondd!
A szisztematikus. Időt nem kímélve mazsolázza ki ruhatára darabjait: cipőért ide megy, nadrágért oda, képes órákat túrázni azért, mert valami egy másik helyen olcsóbb, vagy van más színben. Persze a végén minden szettje tökéletes.
A vásárlás, mint drog. Azért vásárol, mert imád VÁSÁROLNI. Számára ez a tevékenység önmagáért érdekes, simán van olyan cucca, amit életében nem vett fel. Néha már kilépve a boltból sem emlékszik arra, mit vett és olyan is van, hogy hazaérve rájön: ilyen szoknyája már van.
Az önajándékozó. Ha rossz kedve van, vásárol. Ha jó kedve van, vásárol. Ha pénzt kapott vásárol, ha kevés a pénze kicsit vásárol, ha prémiumot kapott sokat.
A szezonos nagybevásárló. Szezononként egy túrát szervez, de ezt a túrát akár ámokfutásnak is lehetne hívni. Ilyenkor sok pénzt költ el, igyekszik mindent megvenni, étlen-szomjan rója a bevásárlóközpontok járólapját és cipeli az ezer zacskót. Aztán hónapokig nem megy bolt-közelbe.
A boltundoros. Utál vásárolni, ezért próbálja mihamarabb letudni az egész macerát. Ja, hogy minden cucca H&M? Kit érdekel, sokkal jobb programok is vannak a shopingolásnál!