Manapság nagyobb a verseny az online térben, mint korábban bármikor. Emiatt nem elég önmagában az, hogy jó a termékünk vagy szolgáltatásunk – a többi összetevőről sem feledkezhetünk meg. Ilyen összetevő lehet például a megfelelő marketinstratégia, a tudatosan felépített és SEO-zott weboldal, valamint a felhasználóbarát webshop is.
Ez utóbbi különösen fontos, ha nemcsak figyelemfelkeltésre vágyunk, hanem valódi vásárlókra. Nézzünk meg 10 olyan dolgot, amelyre odafigyelve a mi online boltunk biztosan elnyeri majd a felhasználók tetszését – akik emiatt szívesebben is vásárolnak majd nálunk!
Kifogástalan dizájn
Lehetnek bármennyire szuper termékeink és szolgáltatásaink, ha azokat nem reprezentáljuk megfelelően. Ha elavult a logónk, pixelesek a fotóink és összességében az egész dizájn korszerűtlen, nagyon nehéz lesz arról meggyőzni a potenciális vásárlókat, hogy valóban minőséget kínálunk. Éppen ezért ez olyasvalami, amin soha nem éri meg spórolni, hiszen ezáltal a saját vállalatunkba fektetünk. Kérjünk fel egy profi grafikust, aki a brandünkkel, az általunk képviselt értékekkel összhangban készíti el a teljes webes megjelenést!
Könnyű navigáció
Szintén a legfontosabb jellemzők közé tartozik az egyszerű, hatékony navigáció. Erre ma már többféle struktúra elérhető, de bármelyiket is válasszuk a weblap építése során, tartsuk szem előtt a látogatók érdekeit. A legfontosabb, hogy a potenciális vevők mindig a lehető legegyszerűbben juthassanak el egyik pontról a másikra, különösen a termékek megvásárlásának aloldalára.
Szöveges információ
Sokan elhanyagolják a különböző kategóriaoldalak tudatos felépítését és szövegezését, valamint a termékleírásokat. Pedig ezeknek köszönhetően nemcsak SEO-szempontból javíthatjuk a weboldalunk teljesítményét, de hasznos információkat is szolgáltathatunk a potenciális vásárlónak. Ha ezt máshol nem kapják meg, akkor szívesebben választhatják a mi webshopunkat.
Mobilkompatibilitás
Manapság sokkal többen böngésznek a mobiljukról, mint az asztali gépükről vagy laptopjukról. Éppen ezért nagyon fontos, hogy az okostelefonozó közönséget se veszítsük el, azaz: mobilkompatibilis webshopot kell építenünk. Érdemes olyan weblapfejlesztőt találni, aki biztosítja számunkra, hogy a weboldalunk minden eszközhöz automatikusan alkalmazkodjon a képernyőméretet illetően.
Gyorsaság
A XXI. század arról szól, hogy mindenki mindent azonnal akar, tehát: senkinek nincs ideje arra várni, hogy egy weblap betöltsön. Ha azt tapasztaljuk, hogy a mi oldalunk egy kicsit lassú, érdemes megvizsgáltatni egy webfejlesztővel: a kódolást megvizsgálva megtalálhatja, hogy hol lehetne javítani ezen. A probléma lehet például a képek vagy akár a tárhely méretével is.
Az alacsony betöltési sebesség ráadásul nemcsak a felhasználói élményt rontja, de még SEO-szempontból sem kedvező, azaz a Google emiatt hátrébb is sorolhat minket, be, a versenytársak mögé.
Csomag díjkalkulátor
Akadnak olyanok, akiket az online vásárlás során a szállítási díj tántorít el – vagy éppen az, hogy nem látják egyértelműen, mennyit kell majd az adott termék kézhezvételéért fizetniük. Ez utóbbiban nyújthat segítséget egy beépített csomag díjkalkulátor, ami sokszor segítheti a vásárlások véglegesítését.
Call-to-action
A felhasználóbarát webshopok egyik ismertetőjele, hogy több cselekvésre ösztönző, azaz call-to-action szekciót is tartalmaznak. Ezek segítségével a látogatók könnyebben azonosíthatják a lépéseket és nagyobb eséllyel is teszik meg azokat. Ilyen lehet egy egyszerű gomb, ami a kosárba tételt vagy az odanavigálást jelenti, de egy olyan gomb is, ami egy kapcsolatfelvételi űrlaphoz vezet.
Helyes hibakezelés
Nincs vége a világnak, ha valami meghibásodik a webshopunkban – egészen addig, amíg megfelelően kezeljük azt. Sokan nem fordítanak erre figyelmet, pedig az optimális hibakezelés, a képernyőn megjelenő, megfelelő üzenetek nagyon fontosak. Nemcsak tájékoztatják és biztosítják a potenciális vásárlókat, de az általános használhatóságot és a weboldal stabilitását is javítják.
Átlátható űrlapok
Az űrlapok elengedhetetlen részei minden webhelynek, hiszen ezeken keresztül gyűjthetünk információt a felhasználókról vagy érhetjük el azt, hogy feliratkozzanak a hírlevelünkre. De hogy ezeket a reményeket beváltsák, az űrlapoknak egyszerűnek és átláthatónak kell lenniük, a formatervezésüknek pedig felhasználóbarátnak. Ha ezekre odafigyelünk, sokkal többen fogják kitölteni az űrlapjainkat.
Mindenki számára elérhető
Egy igazán jó online boltot mindenki tud majd használni, legyen az fiatal, idős, látássérült vagy éppen halláskárosult. Éppen ezért a weblap kialakítása során érdemes odafigyelni a speciális igényekre is – feltéve persze, hogy nem csak egy szűk körre szeretnénk szabni a kínálatunkat.